söndag 22 maj 2011

Blomster i mitt köksfönster!

I år har jag för första gången försökt mig på pelargonsticklingar. Det är inte det att det kanske är svårt, jag har bara inte haft intresse direkt innan. Men nu! Jag har två stycken som jag fick av mamma (egentligen fyra, två dog. Vattna ihjäl dem. Man lär sig av sina misstag) och tre stycken köpte jag. Jag är så nöjd! Och jag vill verkligen ha fler. Jag provade att så några också. De har kommit upp och jag har planterat några av dem i större krukor nu. Jag vet inte om man ska göra det ännu, men herregud, det visar sig!




Dessa som blommar är de jag fick från mamma. Jag vet att man egentligen inte ska låta sticklingar blomma så här tidigt men det är ju så SVÅRT att låta bli!!



Dessa två köptes samtidigt och var lika stora. Den högra har fått stå i en betydligt mindre kruka. Nu planterade jag om den i den här fina bukren i stället. Förhoppningsvis växer den bättre nu.

De frösådda! Ska bli intressant och se vad det blir av dessa. Tre av dem är nu satta i större krukor.


Nu ska jag ut i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar